Provedbe projekta teritorijalne reorganizacije, Dopis predsjednici i vladi

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

2014-03-03_100911OPĆI SINDIKAT

MINISTARSTVA UNUTARNJIH POSLOVA

                                                                                               ZAGREB, Petrova 152

faks. 207-44, 01-4570-594

Fax administracija 01/5514-2012

tel. administracija 01/5514-2013

 Zagreb, 17. svibnja 2016. godine

Ur.broj:OS MUP-01-04-PR-/05/16.

 

Ured predsjednice Republike Hrvatske

 n/p Predsjednica gosp. Kolinda Grabar-Kitarović

Pantovčak 241

Vlada Republike Hrvatske

Predsjednik Vlade Republike Hrvatske gosp. Tihomir Orešković

Prvi potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske gosp. Tomislav Karamarko

Potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske gosp. Božo Petrov

Trg svetog Marka 2

Poštovani,

ovim putem izražavamo zabrinutost i zbog upitnosti svrhe i samog načina provedbe projekta teritorijalne reorganizacije, koji se provodi u tajnosti i sa skrivenim namjerama, bez temeljite analize broja izvršitelja prema broju stanovništva, bez da se u obzir uzima teritorijalna povezanost, povijesno okruženje, potreban broj policijskih službenika za nadzor državne granice, povećanje broja građana zbog dolaska turista i dr. , bez da se provede javna rasprava u županijama, gradovima i općinama, jer nije MUP sam sebi svrha, već postoji isključivo zbog potreba zaštite i pomoći građanima Republike Hrvatske.

Primjerice, na području  Zagrebačke županije živi milijun stanovnika, a sam Grad Zagreb broji prema zadnjem popisu stanovništva oko 790.000 stanovnika, dok Zagrebačka županija broji još oko 318.000 stanovnika, a znanja radi, neke policijske postaje u Gradu Zagrebu pokrivaju se sa tek nekoliko ophodnji (  2-3 ), izuzetno veliki broj stanovnika, primjerice III. PP Zagreb, ( gradske četvrti Gornja i Donja Dubrava oko 100.000 stanovnika),  IV. PP Zagreb (  Maksimir i Pešćenica Žitnjak oko 105.000 stanovnika ), PP Sesvete (  oko 70.000 stanovnika ), ali to ne može biti jedini kriterij, jer se radi o relativno urbanom području te bi se iz takvog kriterija dalo zaključiti da bi onda i primjerice za Dubrovačko-neretvansku županiju koja broji oko 122.000 stanovnika, a s gradom Dubrovnikom ( sa oko 28.000 stanovnika i gradom Metkovićem s oko 15.000  stanovnika ),  ukupno oko 175.000 stanovnika po takovom kriteriju, broja policijskih službenika prema  broju stanovnika, bilo dovoljno 4 policijske ophodnje, odnosno 8 policijskih službenika u smjeni !  Očito da trenutnim predlagateljima nije jasno da se mora voditi računa i o udaljenosti određenih mjesta, zar bi građani za ishođenje osobnih dokumenata, registracije vozila, dobivanje potvrda, traženja pomoći i intervencija policije trebali prelaziti pedesetak i više kilometra, oni koji imaju osobni prijevoz, a što je sa djecom, starima i nemoćnima? Gdje su tu ostali parametri? Broj turista, broj kaznenih djela, broj tvrtki, broj škola, prometna povezanost, prometna problematika, zaštita državne granice .

Bitno je za napomenuti da ministar unutarnjih poslova Vlaho Orepić svojim projektom započetim u travnju ove godine samo nastavlja projekt bivšeg ministra Ranka Ostojića, koji je to predložio još 2013. godine. Reorganizacijom MUP-a broj policijskih uprava s 20 i smanjenje na pet, uz Regionalna sjedišta policije koja bi po novome ustroju bila u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Osijeku i Varaždinu, a koje su sada vezane uz granice županija, obrazlažu se time da je njihovo postojanje  neopravdano.

Budući da je ministar Orepić naveo da bi do 30. lipnja trebao biti izrađen konkretan prijedlog, nakon čega bi uslijedila javna rasprava, a odluka o reorganizaciji trebala bi biti donesena 1. rujna, baš nas zanima tko će to tijekom ljetne stanke zasjedanja Hrvatskog sabora raspravljati o takvoj odluci, možda turisti?

Dakle, smanjenje broja policijskih uprava i njihovo spajanje samo po kriterijima po broju stanovnika, sukladno iznesenim prijedlogom o smanjenjem broja županija, gradova i općina, odnosno njihovim pripajanjem, ( što ne ulazeći u političke odluke nema isto nikakvog smisla niti svrhe ), ni u kom slučaju se ne bi smio odraziti na ustroj MUP-a,  ukidanjem ustrojstvenih jedinica, zasebnih obavljanja poslova granične policije i dr.

Točno je da je potrebna učinkovita organizacija obavljanja poslova, odnosno povećanje broja operativnih izvršitelja na terenu, te smanjenje broja rukovoditelja , ali ne uz neutemeljeno smanjenje broja policijskih uprava.

Nekim čudom, Policijska akademija ne samo da će se širiti, nego i izdvojiti, navodno zbog kritika iz Europske unije, a ne zato što većina članova povjerenstva za reorganizaciju dolazi iz te akademije. Istovremeno, nisu zabrinuti za mišljenje Europske unije o njihovoj namjeri za ukidanjem ili nestručnim spajanjem pojedinih specijaliziranih tzv. „europskih“ jedinica na svim razinama, na čijem je ustroju i funkcionalnosti inzistirala upravo Europska unija, koja je znatnim dijelom i financirala ustrojavanje tih jedinica, kao i obuku njihovih djelatnika, a što se nastavlja i dalje, tako da se sigurno iz Bruxellesa, ali i iz drugih država članica Europske unije,  s velikim zanimanjem prate daljnje aktivnosti.

Normalno da će se nakon preustroja ponovo raspisivati natječaji za radna mjesta, sva će radna mjesta postati „ slobodna „ , kao što je to učinio i prethodni ministar Ranko Ostojić, promijeniti nazivi radnih mjesta, donijeti nova Uredba o plaćama policijskih službenika, naravno uz još koji pokušaj uštede na plaćama.

Takav primjer novog ustroja policijski službenici imali su prilike osjetiti za vrijeme mandata bivšeg ministra, pa se očito može očekivati, ako se ovakav prijedlog usvoji, da će se ponovo na nekoliko godina izabrati kadrovi prema kriterijima sadašnjeg ministra.

Pokušajte se staviti u poziciju policijskih službenika i njihovih rukovoditelja, koje svakih nekoliko godina, nakon promjene ministara ili izbora, netko ponovo profesionalizira, tjera u novu životnu i profesionalnu neizvjesnost, na ponovo dijeljenje i kandidiranje za svoje radno mjesto. Dokle tako? Svjesni smo da je neosporno da se prethodnim preustrojem koje je proveo ministar Ranko Ostojić nanijela nepravda mnogim policijskim službenicima, ali da li se jedna nepravda mora ispravljati drugom?

I na kraju, apeliramo na Vas da poduzmete žurne i konkretne korake za uspostavu učinkovitog ustroja, pravednijeg sustava plaća i uistinu pravog poboljšanja statusa svih policijskih službenika, dok još ima vremena. U suprotnom, na takav način, kao i na način koji se pokušava navedenim i navodnim projektom, nemušto opisanim   u Smjernicama za reorganizaciju MUP-a, sustav će se nepovratno uništiti.

U svim tim okolnostima, koje pritišću sve policajce i druge djelatnike MUP-a, svi se brinemo za svoju sudbinu te opravdano strepimo za budućnost i opstanak.

Nažalost, tragični slučaj našega kolege iz I. PP PU zagrebačke, od 14. svibnja 2016. godine, čiji vapaj za pomoći nitko od neposrednih rukovoditelja u toj postaji nije htio čuti, u tom smislu potvrđuje našu krajnju zabrinutost.

                                                                                                                                                                Predsjednik

                                                                                                                                                              Siniša Mihelić


ostale novosti koje ste možda propustili